PaGeS ..

Thursday 9 February 2012

Kenangan Terindah ...


Ini juga adalah sebuah lagu yang amat popular masa kecil dahulu, juga awal 80an. Yang ni mmg 'directly' berkenaan dgn sejarah hidupku. Ianya berkenaan 'ciuman pertama' aka the very first KISS. Bknnya gaya french kiss tu, tapi ciuman pertama dari seorang 'gadis' (sebaya la pon, bawah 5 thn gak) yang kebetulan juga bernama Lizawati. Rasanya kami sebaya kot.
Dijadikan cerita, tatkala itu aku bersekolah tadika di kampung (Kg Paya Lintah, Pdg Rengas) dan beliau adalah rakan sekolahku. Kami mmg rapat, selalu main bersama, makan sama, kira kamcing gler la. Hinggakan rakan sekampung yg lebih tua terutama abgku sendiri dok mengejek kami dan mengkenen2kan kami. Keluarga kami berdua mmg rapat, dah namanya jiran sekampung. Mmg la sepakat kan ..
Suatu hari, kami berdua bermain2 dilaman rumah arwah Opah, macam2 permainan la, dah namanya bebudak time tu. Yg lucunya, kami main lari-lari berpegangan tangan, ala macam dlm citer Hundustan tu. Maka lagi galak la otai2 kampung mengusik. Dijadikan cerita, suatu hari tu dalam dok bermain2 berpegangan tangan, tetiba dia kucup pipi aku yg gebu (kulit budak maa, la ni mana ada gebu dah). SNAP!! Bagaikan petir menyambar! Terkedu seh!! Walaupun masa tu mana la kenal erti jiwang ke ape ke. Dia seeenyyyuuuummm je tgk aku. Sesungguhnya tatkala itu SAANGAATT BAHAGIA!!! Ahakss
Lupa nak citer, budaknya putih melepak, comel orgnya. Kalau bermain mesti cari aku. Kendian lagu ni naik dan meletup, apa lagi, bebudak kampung asal nampak aku je trus main gitar nyanyi lagu ni .. hihihihi
Bila dah belasan tahun, ada gak pernah jumpa dia masa raya, lawa orangnya. Tapi bila nampak aku, dia nyorok. Abg aku ada sama dok usik2. Tu la last aku jumpa dia. Kini aku dgr dia dah berkeluarga, anak ramai kalau tak silap. Aku tumpang gembira dan mendoakan agar dia sihat sejahtera disamping keluarga tercinta. Takde la keciwa ke apa, budak maa masa tu. Ahakss

Namun, ingin berterima kasih kepadanya atas pengalaman yang begitu berharga dan memberi kesan, menjadikan aku MUKA GANAZ tp dalam HATI ADA TAMAN!!!

0 comments:

Post a Comment